Дорогі батьки!
Дитинство Вашої дитини – це найважливіший період у житті.
Саме в цей час діти формуються фізично, психічно, інтелектуально, набуваючи
усіх необхідних знань, умінь і навичок. У переважній більшості випадків дитячі
роки визначають все подальше свідоме життя людини. Травми будь-якого характеру
залишають свій слід, який часто неможливо стерти.
Шановні батьки, пам’ятайте, що найголовніша потреба Ваших дітей – це Ваша ж любов. Ви можете виявляти її за допомогою ніжного дотику, слова-заохочення, подарунків.Не забувайте проводити багато часу зі своїми дітьми, допомагайте їм у життєвих ситуаціях, просто будьте поряд. Вчіть своїх дітей справлятися з власними емоціями, переживати невдачі, розвивайте логічне мислення, змушуйте їх думати, до яких наслідків можуть призвести погана поведінка і необдумані вчинки. Експерти кажуть, що треба довіряти дитині. Людина, яка виростає у довірі, йде життєвим шляхом спокійно, вона буде відкритою, товариською, доброзичливою. Будьте толерантними! Ставтесь терпляче до дитячих проявів: процес розвитку є випробуванням не лише для дорослих, але й для самої дитини. Виховуйте її із щирою любов'ю!
ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ОСВІТУ
Освіта - основа інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства і держави.
Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями.
Освіта в Україні ґрунтується на засадах гуманізму, демократії, національної свідомості, взаємоповаги між націями та народами.
Стаття 59. Відповідальність батьків за розвиток дитини
1. Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.
2. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини.
3. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані:
- постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до державної та рідної мови, сім'ї, старших за віком, до народних традицій та звичаїв;
- виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського та інших народів, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до своєї країни;
- сприяти здобуттю дітьми освіти у навчальних закладах або забезпечувати повноцінну домашню освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу;
- виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.
4. Держава надає батькам і особам, які їх замінюють, допомогу у виконанні ними своїх обов'язків, захищає права сім'ї.
Стаття 60. Права батьків
Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
- вибирати навчальний заклад для неповнолітніх дітей;
- обирати та бути обраними до органів громадського самоврядування навчальних закладів;
- звертатися до державних органів управління освітою з питань навчання, виховання дітей;
- захищати у відповідних державних органах і суді законні інтереси своїх дітей.
Підготовка до ДПА та ЗНО
Поради батькам старшокласників
ДПА та ЗНО -
це стрес для випускника і для його батьків. Тому дуже важливо заздалегідь
підготуватися до нього і навчиться сприймати іспит не як випробування, а як
можливість проявити себе і придбати екзаменаційний досвід. Адже попереду
багатьох випускників чекають ще вступні іспити, а під час навчання в ВНЗ,
коледжах та технікумах їм належить здавати по 8-12 іспитів протягом року.
Поради батькам напередодні ЗНО
Іспити, від яких так багато залежить, серйозна і важлива перевірка не тільки знань школяра, але і його психологічної стійкості.
Постійно ввімкнений телевізор шкідливий для дітей!
Дослідники
Массачу́сетського університету провели експеримент щодо шкоди постійно
ввімкненого телевізора. Як стверджують психологи, третина малюків живе в
оселях, де постійно працює телевізор. Батьки можуть залишити його включеним для
фону і піти в іншу кімнату. А цей «фон», як з’ясувалося, є шкідливим.
Як покращити успішність дитини у школі
Успішність вашої дитини падає з року в рік або вона отримує лише середні оцінки, хоча, на вашу думку, могла б претендувати на вищий бал? Знаючи її здібності, ви впевнені, що вона може бути більш успішною у школі. І це не дає вам спокою, адже ви розумієте, як важливо добре вчитися зараз, щоби потім вступити в університет або просто гідно закінчити школу.
ВИБІР МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ
Шановні батьки, пам’ятайте:
- Діти завжди потребують допомоги дорослих і не можуть самостійно обрати професію до душі.
- Батьківська допомога у виборі професії не повинна бути нав’язливою і замінювати бажання дитини бажанням батьків.
- Уважно прислухайтеся до намірів та прагнень своїх дітей,
враховуйте їхні інтереси та схильності, спираючись на рівень розвитку їхніх
здібностей, і радьте обирати ту професію, що найбільше їм підходить.
- Якщо радите дитині опанувати тією чи іншою професією, ви
повинні бути впевнені, що цей фах є найбільш відповідний для неї, не
протипоказана її здоров’ю і є для неї цікавим.
- Обрана професія повинна бути актуальною на ринку праці
та виправдати очікування щодо рівня заробітної плати.
- Якщо у вас виникають
труднощі - звертайтеся в службу зайнятості! Вам завжди нададуть кваліфіковану
пораду та допоможуть у питаннях професійного визначення.
- Не завищуйте і не занижуйте самооцінку дитини.
Оцінюйте її результати адекватно, і доводьте це до її відома.
Секрети для розкриття в дитини таланту
Деніел Койл, автор книги «Код таланту», пропонує ефективні стратегії
розвитку дитини
Деніел Койл, автор бестселера «Код таланту», відомий американський
журналіст і публіцист, редактор популярного журналу «Аутсайд», стверджує, що
шанси дитини можна істотно підвищити, взявши до уваги один ключовий момент:
великими не народжуються, ними стають.
Важливі для дітей компліменти батьків
Що ви відчуваєте, коли хто-небудь робить комплімент про
ваше взуття, приготовлену вами їжу чи про те, як ви впорались із роботою? Ви
відчуваєте піднесення. Але що ви відчуваєте, коли свої захоплення висловлює
той, хто по-справжньому дорогий вам? Так, це неймовірне почуття. А зараз лише
уявіть силу компліментів, мова про які піде в цій статті. Адже дитина, яка
відчуває, що мама її цінує та схвалює, здатна змінити світ. Дитина, яка знає,
що мама вважає її чудовою, краще справляється із проблемами, які виникають на
її життєвому шляху.
Позитивне виховання - ключ до здоров'я!
Як допомогти дитині впоратись зі стресом
Стрес – це природна й нормальна частина життя дітей, що є
незмінним супутником дорослішання. Діти починають відчувати стреси вже в дуже
ранньому віці, до того ж вони більш уразливі у випадку психологічного тиску,
ніж дорослі, оскільки ще не володіють ефективними способами боротьби зі
стресами. Тому батькам необхідно сприяти тому, щоб діти набули відповідні
навички, надзвичайно важливі не тільки в дитячому, а й у дорослому віці.
Чому дитина не хоче робити уроки
Виконання дитиною домашніх завдань – це проблема для
багатьох сімей. Часто діти не можуть впоратися з підготовкою уроків самостійно
(відволікаються, роблять уроки не на належному рівні або взагалі уникають цієї
роботи), потребують допомоги і контролю з боку батьків. А батьки завжди
намагаються допомогти своїм дітям у виконанні уроків. Ця допомога варіюється
від окремих коротких пояснень до повного виконання завдання замість дитини. У
будь-якому випадку виникає чимало проблем.
Пораджу Вам у першу чергу не бути осторонь, а втягуватись
у навчальний процес. Залучаючись до шкільних занять вашої дитини, Ви завжди
будете знати, що вона вивчає, які є проблеми, і як їй у цьому допомогти.
Поєднайте справу із задоволенням. Робіть звичайну перерву в заняттях, щоби трохи
відпочити в тиші, або просто «раптом» випийте чаю разом і неодмінно отримаєте
можливість зв'язати деякі рутинні речі навчання із приємними враженнями та
позитивними емоціями. Також пам'ятайте, що добре для однієї дитини, може
виявитися неприйнятним для іншої. Тільки Ви повністю знаєте свою дитину.
Спрямовуйте увагу на виховання у дитини почуття відповідальності за її роботу,
адже це запорука успіху в навчанні. Попросіть дитину щось зробити. При цьому
намагайтеся, щоб доручення звучало не як наказ, а як прохання: «Зроби, будь
ласка...»; «У мене дуже багато роботи, мені важко,мені було б приємно,якби ти
мені допоміг(ла)..». Частіше намагайтеся зробити акцент на тому, що дитині
вдалося, підкреслюйте кожен успіх!
Не скупіться на похвалу після завершення роботи, навіть
якщо не все вдалося, не така оцінка отримана.
Наступне: виробіть собі звичку уважно вислуховувати дитину. Нехай вона
обговорює з Вами всі проблеми, що виникли в школі. Знайдіть для цього зручний
для Вас і неї час. До того ж, якщо учень ділиться тим, що його найбільше
хвилює, не лайте за якісь помилки та невдачі, не додавайте переживань, а
знайдіть такі слова, щоб підвести дитину до прийняття самостійного рішення. Не
треба ставити жодних умов. Це привчає дитину займатися тільки задля чогось.
Бажання навчатися має стати її нагальною потребою. Навчання зі страху бути
покараним призводить до того, що в дитини виробляється відраза до навчання.
Якщо дитина не хоче робити уроки або говорить, що їй нецікаво вчитися,треба
шукати проблеми, які виникли й заважають розуміти навчальний матеріал. Якщо
вчасно не допоможемо, то проблеми тільки накопичуватимуться. Не дозволяйте
зневажливий тон у розмові, я вважаю це приниженням для дитини, яка тільки
більше замкнеться в собі!Дитина має постійно відчувати, що Ви в неї вірите й
завжди можете їй допомогти.
Не сваріть постійно дитину за погані оцінки. Дуже важливо
гідно оцінювати знання.
Бажаю Вам успіху, терпіння, розуміння і любові у допомозі дітям під час
навчального процесу. Вірте, все буде добре
Основною метою домашніх завдань є: закріплення,
поглиблення і розширення знань, набутих учнями на уроках; підготовка до
засвоєння нового матеріалу; формування уміння самостійно працювати; розвиток
пізнавальних інтересів, творчих здібностей Ваших дітей. При визначені форм, характеру,
змісту, обсягу домашніх завдань, методів їх організації ми, вчителі, враховуємо
специфіку навчального предмету, пізнавальні можливості учнів, їх вольові якості
та
уподобання. Домашні завдання вчителі задають як усні, так і письмові;
індивідуальні, які розвивають певні здібності та інтереси дитини; групові та
парні, що направлені на пошукову, аналітичну роботу, співпрацю. Вважаю, що
успішне виконання учнями домашніх завдань в значній мірі залежить від співпраці
учителів та батьків. Ви повинні вимагати у дітей дотримання оптимального режиму
виконання домашніх завдань, Ваша посильна допомога і контроль за виконанням
сприятимуть розв'язанню основної мети домашньої роботи. Батьки повинні
ознайомитись із основними програмовими вимогами до навчальних предметів, а ми,
вчителі, повинні повідомляти Вас про результати виконання домашніх завдань.
Діти можуть бути перевантаженими шкільними завданнями - допоможіть скласти план
виконання завдань, поясніть, що за чим слід виконувати, в залежності від
складності предмету та особливостей Вашої дитини. Можливі прогалини у знаннях –
поговоріть із дитиною, наполягайте на регулярному відвідувати додаткових
консультацій в школі. Завжди допомагайте з домашніми завданнями, але
пам’ятайте, допомагати та виконувати уроки за неї – різні речі.
Після школи обов’язково прослідкуйте, щоб дитина перепочила. Краще – прогулянка
на свіжому повітрі. Ви знаєте, що спати необхідно не менше 8-9 годин, також
відкоригуйте раціон харчування: більше овочів, фруктів та жодних шкідливих
продуктів! Уважно ставтеся до скарг дитини, щоб вчасно виявляти проблеми.
ЗНО — це відразу два екзамени — випускний і вступний, а
отже тривоги також більше. У цей період старшокласники, незважаючи на відчуття
дорослості, як ніколи потребують підтримки з боку Вас, батьків. Ваше завдання
допомогти дитині сформувати оптимальний набір предметів з урахуванням її
реальних можливостей і подальших життєвих планів.Тестування потребує знання
всього навчального матеріалу. Така ситуація викликає в підлітків хвилювання,
оскільки їм здається, що обсяг матеріалу надто великий, і вони не встигнуть все
вивчити до тестування. Щоб завдання стало реальнішим, допоможіть розподілити
матеріал, визначити щоденне навантаження. Допоможіть дитині розподілити час
підготовки відповідно до певних тем. Дуже важливо для дитини навчитися робити
певні схематичні нотатки, візуально впорядковувати матеріал. Складання плану
допомагає справитися з тривогою. Починайте із найважчого, але посильного. Легше
і приємніше нехай залишають на після обіду. Порадьте Вашій дитині змінювати
заняття із відпочинком. Підтримувати свою дитину - означає вірити в неї. Створіть
установку: «Ти можеш це зробити! У тебе все вийде!». Нагадуйте про минулі
успіхи і повертайтеся до них, а не до помилок. Залиште для дитини на період
іспитів мінімальний перелік домашніх обов'язків, давайте їй зрозуміти, що
оберігаєте її. Дайте дитині напередодні тестування можливість повноцінно
відпочити і добре виспатися. Пам'ятайте, найголовніше понизити напругу і
тривожність дитини, забезпечити відповідні умови для занять. І все буде добре!
Бажаю Вам та Вашим дітям успіху
Протокол батьківських зборів
Протокол № ___
Присутні:
____________________________________________________
_____________________________________________________________
Тема батьківських зборів:______________________________________
Порядок денний.
1.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2._________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
3.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
4.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Слухали __________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Постановили:
1.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Голова батьківської ради __________________
Секретар ________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар