Любі друзі! Рада зустрітись з Вами у своєму блозі! Сподіваюсь, Вам буде цікаво подорожувати його сторінками, знаходити для себе щось нове, поглибити знання із англійської мови, разом зі мною пережити певні події з життя вчителя або згадати про те, що було цікавого і незабутнього. Маю надію, Ваша подорож буде корисною.

Учню

 Компоненти успіху на ЗНО

1.    Чітке уявлення знань, умінь і навичок, що перевірятимуться на іспиті й розуміння критеріїв оцінювання.

1.    Вміле використання стратегій, підходів та способів розв’язання задач та виконання завдань.

2.    Різноманітний і багатий підбір завдань та їх форматів для всіх видів мовленнєвої діяльності для підготовки.

3.    Правильний тайм-менеджмент – вміння чітко розподіляти час на виконання завдань. Знання алгоритму виконання завдань.

4.    Відпрацьовані навички перевірки письмового завдання.

5.    Використання лайфхаків і порад тих, хто вже пройшов іспит.

6.    Професіонал-керівник (учитель), досвідчений посередник в освітньому процесі.

7.    Наполеглива і постійна робота учня протягом всього періоду навчання.

Як отримати максимальну кількість балів з читання?

Для успішної роботи з інформацією та правильного виконання завдань з читання потрібно:

·        опанувати стратегії читання (skimming, scanning і careful reading);

·        мати чітке уявлення, з чого складається загальне розуміння інформації, тобто, його складові/subskills;

·        володіти розвинутим лексичним запасом;

·        удосконалювати й розвивати навички критичного мислення;

·        вміти працювати з різними форматами текстів, уявляти алгоритм виконання завдання.

Стратегії читання

Для того, аби навчитись виділяти потрібно інформацію з прочитаного, чітко розуміти, що має на увазі автор, слід знати способи здобуття інформації або певні стратегії читання та виконання завдання.

Skimming – ознайомлювальне читання (швидкий перегляд), це розуміння «суті» або основної ідеї.

Scanning – швидке читання тексту для пошуку конкретної інформації з усього тексту – значення окремих слів, частин речень та самих речень, що складаються в текст.

Careful reading (повільне, ретельне читання) для отримання докладної інформації з усього тексту – значення окремих слів, частин речень та самих речень, що складаються в текст.


Навички критичного мислення

Дуже важливим компонентом адекватного розуміння інформації є навички критичного мислення, до яких належить вміння:

·        аналізувати;

·        узагальнювати;

·        обґрунтовувати або аргументувати;

·        порівнювати та категоризувати;

·        створювати асоціації;

·        класифікувати й категоризувати;

·        робити висновки;

·        заходити характерні ознаки;

·        оцінювати.

Як отримати високі бали з аудіювання?

Аудіювання та читання – рецептивні види мовленнєвої діяльності (сприйняття, розуміння та переробка інформації). Під час аудіювання – через слуховий канал, під час читання – через зоровий.

Увагу варто зосередити на:

·        розвитку навичок критичного мислення;

·        необхідності мати уявлення про загальне розуміння та його складові;

·        володінні достатнім лексичним запасом;

·        вмінні як асоціювати звуки, а через них значення та форму слова;

·        здатності ідентифікувати звуки;

·        розрізняти інтонації, ритм, наголос і мелодику.

Корисні лайфхаки

1.Перед трансляцією уважно прочитати завдання.

2. Під час прослуховування робити нотатки.

3. Зосереджувати увагу на інформації, що запитується в завданні.

4.Вчитися відсортовувати лише ту інформацію, про яку запитують у завданні, не вибирати ту або іншу відповідь, тільки почувши якесь ключове слово.

5. Під час другого слухання тексту, сконцентрувати увагу на питаннях, в яких учень має сумнів.

6. Не концентруватись на невдачі, якщо щось не почули, а слухати далі.


Частина «Використання мови» /Use of English

Це завдання напряму пов’язане з практичним використанням мови. Завдяки такому завданню перевіряють знання:

·        словосполучень;

·        фразових дієслів;

·        вживання прийменників з різними частинами мови;

·        правильне використання синонімів.

 Вивчайте словосполучення та різні фрази саме у контексті різних ситуацій та запам’ятовуйте їх мовними блоками.


Частина «Письмо»/Writing

Формат завдання – особистий лист.

Мета завдання – виявити майстерність спілкування на письмі за певними темами, продемонструвавши засвоєні граматичні навички та словниковий запас та вміння організовувати власні думки на письмі.

Для успішного виконання завдання варто:

·        знати критерії оцінювання;

·        мати уявлення, які вміння перевіряються;

·        володіти розвинутою лексикою, набором висловлювань-шаблонів, вміти використовувати синонімічні ряди;

·        не робити грубих граматичних помилок;

·        розвинути і закріпити навички перевірки.

Критерії оцінювання

Важливо знати критерії оцінювання, адже учень може добре писати, але водночас не розумітиме за якими принципами оцінюють завдання на іспиті.

·        а1, а2, а4: розкриття умов завдання;

·        b1: зв’язність і логіка;

·        b2: відповідність формату завдання;

·        с: використання лексики (лексична наповнюваність, володіння лексичним матеріалом);

·        d: використання граматики (морфологія, синтаксис, орфографія).

Немає коментарів:

Дописати коментар