Компоненти успіху на ЗНО
1. Чітке уявлення знань,
умінь і навичок, що перевірятимуться на іспиті й розуміння критеріїв
оцінювання.
1. Вміле використання
стратегій, підходів та способів розв’язання задач та виконання завдань.
2. Різноманітний і багатий
підбір завдань та їх форматів для всіх видів мовленнєвої діяльності для
підготовки.
3. Правильний
тайм-менеджмент – вміння чітко розподіляти час на виконання завдань. Знання
алгоритму виконання завдань.
4. Відпрацьовані навички
перевірки письмового завдання.
5. Використання лайфхаків і
порад тих, хто вже пройшов іспит.
6. Професіонал-керівник
(учитель), досвідчений посередник в освітньому процесі.
7. Наполеглива і постійна
робота учня протягом всього періоду навчання.
Як отримати максимальну кількість балів з читання?
Для успішної роботи з інформацією та правильного виконання завдань з
читання потрібно:
·
опанувати стратегії читання (skimming, scanning і careful reading);
·
мати чітке уявлення, з чого складається загальне розуміння інформації,
тобто, його складові/subskills;
·
володіти розвинутим лексичним запасом;
·
удосконалювати й розвивати навички критичного мислення;
·
вміти працювати з різними форматами текстів, уявляти алгоритм виконання
завдання.
Стратегії читання
Для того, аби навчитись виділяти потрібно інформацію з прочитаного, чітко
розуміти, що має на увазі автор, слід знати способи здобуття інформації або
певні стратегії читання та виконання завдання.
Skimming – ознайомлювальне читання (швидкий
перегляд), це розуміння «суті» або основної ідеї.
Scanning – швидке читання тексту для пошуку
конкретної інформації з усього тексту – значення окремих слів, частин речень та
самих речень, що складаються в текст.
Careful reading (повільне, ретельне читання) для
отримання докладної інформації з усього тексту – значення окремих слів, частин
речень та самих речень, що складаються в текст.
Навички критичного мислення
Дуже важливим компонентом адекватного розуміння інформації є навички
критичного мислення, до яких належить вміння:
·
аналізувати;
·
узагальнювати;
·
обґрунтовувати або аргументувати;
·
порівнювати та категоризувати;
·
створювати асоціації;
·
класифікувати й категоризувати;
·
робити висновки;
·
заходити характерні ознаки;
·
оцінювати.
Як отримати високі бали з аудіювання?
Аудіювання та читання – рецептивні види мовленнєвої діяльності (сприйняття,
розуміння та переробка інформації). Під час аудіювання – через слуховий канал,
під час читання – через зоровий.
Увагу варто зосередити на:
·
розвитку навичок критичного мислення;
·
необхідності мати уявлення про загальне розуміння та його складові;
·
володінні достатнім лексичним запасом;
·
вмінні як асоціювати звуки, а через них значення та форму слова;
·
здатності ідентифікувати звуки;
·
розрізняти інтонації, ритм, наголос і мелодику.
Корисні лайфхаки
1.Перед трансляцією уважно
прочитати завдання.
2. Під час прослуховування
робити нотатки.
3. Зосереджувати
увагу на інформації, що запитується в завданні.
4.Вчитися відсортовувати
лише ту інформацію, про яку запитують у завданні, не вибирати ту або іншу
відповідь, тільки почувши якесь ключове слово.
5. Під час другого
слухання тексту, сконцентрувати увагу на питаннях, в яких учень має сумнів.
6. Не концентруватись
на невдачі, якщо щось не почули, а слухати далі.
Частина «Використання мови» /Use of English
Це завдання напряму пов’язане з практичним використанням мови. Завдяки
такому завданню перевіряють знання:
·
словосполучень;
·
фразових дієслів;
·
вживання прийменників з різними частинами мови;
·
правильне використання синонімів.
Вивчайте
словосполучення та різні фрази саме у контексті різних ситуацій та запам’ятовуйте
їх мовними блоками.
Частина «Письмо»/Writing
Формат завдання – особистий лист.
Мета завдання – виявити майстерність спілкування на письмі за певними
темами, продемонструвавши засвоєні граматичні навички та словниковий запас та
вміння організовувати власні думки на письмі.
Для успішного виконання завдання варто:
·
знати критерії оцінювання;
·
мати уявлення, які вміння перевіряються;
·
володіти розвинутою лексикою, набором висловлювань-шаблонів, вміти
використовувати синонімічні ряди;
·
не робити грубих граматичних помилок;
·
розвинути і закріпити навички перевірки.
Критерії оцінювання
Важливо знати критерії оцінювання, адже учень може добре писати, але
водночас не розумітиме за якими принципами оцінюють завдання на іспиті.
·
а1, а2, а4: розкриття умов завдання;
·
b1: зв’язність і логіка;
·
b2: відповідність формату завдання;
·
с: використання лексики (лексична наповнюваність, володіння лексичним
матеріалом);
·
d: використання граматики (морфологія, синтаксис, орфографія).
Немає коментарів:
Дописати коментар